Op naar nieuwe liberale successen!

De zon is weer verdwenen, het weer is herfstachtig met regen en veel wind. Kortom, de zomer is helaas weer voorbij. Maar de fractie heeft tijdens de zomermaanden niet stilgezeten.

De VVD kwam in actie toen bleek dat de Praxis de toegang tot de boottrailerhelling nabij de Oostersluis had afgesloten. Omdat het vaarseizoen in volle gang was, vond de VVD fractie dat de helling volop gebruikt moest kunnen worden. De gemeente is inmiddels in overleg met Praxis over deze situatie. In de tussentijd is de blokkade naar de trailerhelling weggehaald en de VVD ziet er op toe dat er een definitieve oplossing komt. Meer informatie over dit onderwerp vindt u hier.

Daarnaast is vorige week het gebruik van braakliggende terreinen - en dan met name ‘Tuin in de Stad’ - mede dankzij de VVD aan de orde geweest bij de raadscommissie Ruimte & Wonen. Raadslid Max Blom heeft aangegeven dat de VVD voorstander is van tijdelijk gebruik, maar dat de tijdelijke gebruikers wel hun afspraken moeten nakomen. In het geval van ‘Tuin in de Stad’ gebeurt dat helaas niet.

De VVD vindt veiligheid van groot belang en daarom heeft de fractie naar aanleiding van het ongeluk bij de Van Ketwich Verschuurbrug schriftelijke vragen gesteld. Het bleek bij de Van Ketwich Verschuurbrug te gaan om een reactie op de hitte en een fout in het ontwerp. Die fout is inmiddels verholpen. Naar aanleiding hiervan is de veiligheid van de overige bruggen gecontroleerd en lijken deze in orde. Wel heeft de gemeente de ‘reactie’ van de overige bruggen op de hitte scherp in de gaten gehouden.
Ook deze week heeft de fractie weer successen bereikt. Meer informatie hierover vindt u op de homepage.

De fractie heeft zin in het nieuwe jaar en gaat zich weer inzetten voor nieuwe liberale successen!