VVD en CDA zetten tijdelijk gebruik braakliggende terreinen op de agenda

Samen met het CDA heeft de VVD het tijdelijk gebruik van braakliggende terreinen in de Stad op de agenda gezet. Wij zijn voorstander van dat tijdelijk gebruik, maar de tijdelijke gebruikers moeten wel hun afspraken nakomen.

Ze gebruiken de terreinen tegen zeer gunstige voorwaarden, op voorwaarde dat ze het terrein verlaten als de gemeente het in gebruik wil nemen. In het geval van Tuin in Stad (en ook in andere gevallen) weigeren de gebruikers nu die afspraak na te komen en willen blijven zitten. De VVD en het CDA vinden dat niet kunnen; afspraak is afspraak.

Bovendien heeft in het geval van Tuin in Stad de gemeente met een projectontwikkelaar afspraken gemaakt over het terrein. Dit terrein is namelijk altijd al bedoeld geweest voor woningbouw. Nu het zover is, mag een tijdelijk initiatief geen roet in het eten gooien.

Kijk in de bijlagen voor de schriftelijke vragen van M.D. Blom (VVD) en A. Kuik (CDA) en het artikel in het DvhN.

Lees hier het online artikel van het Dagblad van het Noorden.