Overig

De gemeente is er voor de inwoners en ondernemers: het belang van de inwoners en ondernemers staat altijd voorop. De gemeente biedt een helpende hand aan inwoners die hulp nodig hebben. Met eenvoudige formulieren, helder taalgebruik en overzichtelijke regels helpen we alle inwoners en ondernemers vooruit in het leven en voorkomen we wachtrijen, problemen en frustraties. Daarom willen we graag dat brieven en formulieren van de gemeente voor iedereen begrijpelijk zijn. Wij verwachten ook dat de gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag, en er alles aan doet om je goed te helpen. Inwoners kunnen wat ons betreft zaken zoveel mogelijk regelen zoals zij het willen: vanuit huis wanneer het hen uitkomt, of fysiek als dat op prijs wordt gesteld. We starten met het thuisbezorgen van producten, zoals paspoorten. Heb je vragen? Dan is het altijd mogelijk om een mens te spreken in plaats van een computer. Wij willen verder dat de gemeente ervoor zorgt dat ICT volledig up to date is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van subsidies. De gemeente werkt verder samen met andere overheden om digitale criminaliteit, zoals identiteitsfraude, tegen te gaan of te bestraffen.