In gesprek met de Stadjers (1)

Het laatste weekend van januari werd door de VVD Groningen afgesloten met een bezoek aan de Reitdiepwijk. Samen met fractieleden, vrijwilligers en (kandidaat-) kamerleden trokken wij de wijk in om met de mensen in gesprek te gaan en van hen te horen wat belangrijk is voor de leefbaarheid van de wijk.

Esther Hessels, een van de vrijwilligers die meeging, brengt hieronder verslag uit van haar ervaringen en reacties tijdens ons bezoek aan de Reitdiepwijk.

“Op zaterdag 28 januari ben ik met de VVD in de Reitdiepwijk in gesprek gegaan met bewoners. Ik had dit al eerder gedaan in andere wijken, dus het was niet meer nieuw voor me. Ik vind het elke keer weer erg leuk om gesprekken aan te gaan en te horen wat er leeft in de verschillende wijken in Groningen. Door deze gesprekken wordt de lokale politiek dichter bij de bewoners gebracht en worden er altijd concrete verbeterpunten voor wijken aangedragen waar de gemeenteraad zich mee bezig kan houden.

De Reitdiepwijk is een redelijk nieuwe wijk waar nog steeds gebouwd wordt. Er was al goed te zien dat er veel mensen wonen en er al veel voorzieningen als winkels en scholen zijn. Ook waren er in de wijk nog lege plekken waar nog een invulling aan wordt gegeven.

Door het gesprek aan het gaan met bewoners komt goed naar voren dat de Reitdiepwijk een hele fijne wijk is om te wonen, alle mensen wonen er met veel plezier. In de wijk wonen veel jonge gezinnen en dit was ook duidelijk te merken in de meeste gesprekken die we hebben gevoerd. Veel bewoners maken zich zorgen om de veiligheid van hun kinderen, omdat auto’s vaak te hard rijden. Hiernaast was de meest aangedragen verbetering dat er meer speelplaatsen voor kinderen zouden moeten komen, omdat er nu weinig speelmogelijkheden zijn in de wijk. Dit zijn mooie punten voor de VVD om op te pakken in de gemeenteraad, zodat de Reitdiepwijk een nog fijnere wijk wordt om te wonen.”

Op zaterdag 11 februari gaat de VVD weer de wijk in om het gesprek aan te gaan met buurtbewoners. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de raadsfractie of met campagneleider Wytze Spoelstra.